campagneconcept

communicatiestrategie

grafisch ontwerp

logo-ontwerp

video

fotografie

PR

tekstproductie

Initiatiefnemers

De gemeente Amsterdam, het GVB en de Vervoerregio Amsterdam zijn bezorgd over de vanzelfsprekende wijze waarop verkeersdeelnemers zich laten afleiden door hun telefoon. Voor de campagne Superbelangrijk - Telefoon in het verkeer. ff niet hebben ze hun krachten gebundeld.

deel deze pagina

Superbelangrijk

Telefoon in het verkeer. ff niet.

Vraag

De gemeente Amsterdam, Vervoerregio Amsterdam en GVB zien het steeds vaker misgaan op straat… smartphone en verkeer is geen gelukkige combinatie. Een geïntegreerde campagne moet met name de jongere Amsterdammer bewust maken van de risico’s.

Aanpak

Na analyse en kwalitatief doelgroeponderzoek ontwikkelden we een communicatiestrategie met als concept: Superbelangrijk. Alsof je de Amsterdammer hoort verzuchten die het voor de zoveelste keer bijna ziet misgaan: ‘ja, ja… Superbelangrijk zo’n appie natuurlijk.’ Dus: telefoon in het verkeer. ff niet.  

Creatie

Herkenbaar onderdeel van het beeldconcept is de Supergrote telefoon. Deze is op alle billboards, websites en social media-kanalen duidelijk terug te zien. En ook hier: superbelangrijk.amsterdam

De fotografie is van Léon Hendrickx. Partner in PR: BBK/Door vriendschap Sterker. Digital advertisement: DMENZO.

Resultaat

De Amsterdamse wethouder Pieter Litjens startte de campagne op een winterse vrijdagochtend in het Vondelpark. Bijna alle landelijke media pikten het onderwerp op. De campagne raakt een gevoelige snaar. Telefoon verbieden? Of niet? Of een beetje? Voer voor discussie.

 

Initiatiefnemers

De gemeente Amsterdam, het GVB en de Vervoerregio Amsterdam zijn bezorgd over de vanzelfsprekende wijze waarop verkeersdeelnemers zich laten afleiden door hun telefoon. Voor de campagne Superbelangrijk - Telefoon in het verkeer. ff niet hebben ze hun krachten gebundeld.

campagneconcept

communicatiestrategie

grafisch ontwerp

logo-ontwerp

video

fotografie

PR

tekstproductie

deel deze pagina