Pensioenfonds van de Metalektro (PME) verzorgt de pensioenregeling voor de bedrijfstak Metalektro. In totaal zijn ruim 1.300 werkgevers aangesloten bij PME met ongeveer 150.000 actieve deelnemers en ruim 167.000 gepensioneerden.
Als jouw sector in woest weer zit omdat het economisch niet meewerkt en dringende hervormingen uitblijven. Als je complexe materie moet uitleggen aan een bezorgde groep deelnemers. Als je niet meer helemaal uitstraalt wie je bent en waar je voor staat.
Dan helpt communicatie die invulling geeft aan de behoefte van doelgroep. Dat is de visie van PME. En Vechtlust ondersteunt het pensioenfonds daarbij.
We organiseerden sessies met het team van PME over identiteit en positionering en adviseerden over een brede communicatiestrategie. Dit resulteerde onder meer in de corporate pay-off ‘Jouw vermogen. Jouw leven.’ We ontwikkelden een merkkompas, een nieuwe huisstijl. Stap voor stap, zichtbaar in alle uitingen. Van website, interieur en sjablonen tot vlogs en voorlichtingsvideo’s.
Het uitgangspunt voor de nieuwe identiteit is toegankelijkheid. Humane typografie, warme kleuren en duidelijke graphics. Plus een beeldconcept waarin werk- en privéleven op een vanzelfsprekende manier vervlochten worden: de essentie van pensioen.
Logo, huisstijl, pay-off, stationery, fotografie, interieur, online, animaties, vlogs, video, direct mailingconcepten… en meer.
Pensioenfonds van de Metalektro (PME) verzorgt de pensioenregeling voor de bedrijfstak Metalektro. In totaal zijn ruim 1.300 werkgevers aangesloten bij PME met ongeveer 150.000 actieve deelnemers en ruim 167.000 gepensioneerden.