Visual identity

Communicatiestijl

Retail

BtoC

Illustratie

Animatie

Campagne

Picnic

Picnic is anders. Geen fysieke winkels. Mobile first. Slimme logistiek. Elektrische bezorgwagens. Krachtige inkoopcombinaties. Stad voor stad veroveren ze de markt. Met ijzersterke proposities als ‘alles voor de laagste prijs, gratis thuisbezorgd’. Het avontuur is gestart in Amersfoort. En met de extra investeringsimpuls van 100 miljoen euro in het voorjaar van 2017 slaat de online supermarkt overtuigend zijn vleugels uit.

deel deze pagina

Visuele wereld voor online supermarkt

Picnic

Vraag

In 2015 gestart in Amersfoort. Twee jaar later zijn ze in meer dan tien steden actief. Van Almere, Utrecht, Nieuwegein en tot aan Delft en Den Haag bepaalt de vloot aan elektrische bezorgautootjes het straatbeeld. De vraag aan Vechtlust was een visuele wereld te ontwikkelen die in de eerste plaats sympathiek is. En multi-toepasbaar als de actualiteit daar om vraagt.

Aanpak

In nauwe samenwerking met de initiatiefnemers van Picnic zijn we gekomen tot een visuele wereld die anders is. ‘Handmade’. Een analoge, onderscheidende toevoeging aan al het digitale geweld. De melkboer of SRV-man is terug. Maar dan wel te bestellen én te volgen via een intuïtieve app.

Creatie

De vrolijke illustraties van de hand van Michaël  zijn geïnspireerd op het werk van de Franse illustrator Sempé en maken Picnic niet alleen herkenbaar en benaderbaar, maar ook geliefd bij kinderen. Michaël illustreert bij voorkeur met klassieke AD Markers.

 

Resultaat

Onze illustraties en animaties zijn overal waar Picnic is. In de app, op de sociale platforms, maar vooral in de straten. Op abri’s, in folders en natuurlijk op de zeilen van al die elektrische boodschappenkarretjes. Het vriendelijke handschrift draagt bij aan het sympathieke imago van Picnic.

Picnic

Picnic is anders. Geen fysieke winkels. Mobile first. Slimme logistiek. Elektrische bezorgwagens. Krachtige inkoopcombinaties. Stad voor stad veroveren ze de markt. Met ijzersterke proposities als ‘alles voor de laagste prijs, gratis thuisbezorgd’. Het avontuur is gestart in Amersfoort. En met de extra investeringsimpuls van 100 miljoen euro in het voorjaar van 2017 slaat de online supermarkt overtuigend zijn vleugels uit.

Visual identity

Communicatiestijl

Retail

BtoC

Illustratie

Animatie

Campagne

deel deze pagina