De Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven. Met meer vrijheid en energie om gewoon mens te kunnen zijn. Door het vergroten van het aantal donoren. En door vol in te zetten op preventie. Ook is de Nierstichting initiatiefnemer van de draagbare kunstnier. En investeert zij in baanbrekend stamcelonderzoek met als doel om nierziekte op termijn te kunnen genezen.
Om onderzoek en innovatie mogelijk te maken, is veel geld nodig. Erfenissen vormen een substantieel deel van de inkomsten van de Nierstichting. Ze zocht een goede strategie om nalatenschappen op een effectieve manier onder de aandacht te brengen en te werven.
Basisvoorwaarden zijn in elk geval dat je eerlijk bent over je boodschap en respectvol in de benadering van de toekomstige erflaters. Een geïntegreerde communicatiestrategie zorgt voor eenheid.
Als thema bedachten we Voortleven. Een directe verwijzing naar de pay-off: Leven gaat voor. Positief. Met het accent op de volgende generaties. Het centrale platform is een jaarlijks wisselend informatiemagazine geworden. Met hierin achtergrondverhalen, maar ook praktische adviezen. Alles om mensen te informeren over een mogelijke erfenis aan het goede doel.
Via radiocommercials, online en offline media-inzet, én direct mail leiden we potentieel geïnteresseerden naar de website van de Nierstichting. Hier krijgen zij uitgebreide informatie, kunnen ze een afspraak maken of het gratis magazine Voortleven aanvragen.
In 2019 loopt de campagne Voortleven voor het vierde jaar. Dat betekent realisatie van de communicatiedoelstellingen, maar ook een duidelijke toename in giften.
De Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven. Met meer vrijheid en energie om gewoon mens te kunnen zijn. Door het vergroten van het aantal donoren. En door vol in te zetten op preventie. Ook is de Nierstichting initiatiefnemer van de draagbare kunstnier. En investeert zij in baanbrekend stamcelonderzoek met als doel om nierziekte op termijn te kunnen genezen.