Fondswerving

Strategie positionering

Concept

Fotografie

Grafisch ontwerp

Campagne (online en offline)

Televisiecommercial

Tekst

Reportage video

nierstichting

De Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven. Met meer vrijheid en energie om gewoon mens te kunnen zijn. Door het vergroten van het aantal donoren. Door patiënten bij te staan en te ondersteunen bij het omgaan met hun ziekte. En door vol in te zetten op preventie. De Nierstichting investeert bovendien in baanbrekend stamcelonderzoek met als doel om een nierziekte op termijn te kunnen genezen.

deel deze pagina

Werven voor de nierstichting

Jonge Helden

vraag

Binnen de 1,7 miljoen mensen die in Nederland moeten leven met een nierziekte vormen kinderen een aparte groep. Hun ziekte is vrijwel onzichtbaar. Ze hoeven meestal nog geen dialyse. Maar ze moeten elke dag medicijnen slikken en zijn ongelooflijk snel moe. Hun toekomst ziet er vaak ook niet zo rooskleurig uit. Want een nierziekte is nog niet te genezen.  

De Nierstichting doet er alles aan om jonge nierpatiënten bij te staan en om genezing van een nierziekte in de toekomst mogelijk te maken. Voor onderzoek en innovatie in de regeneratieve geneeskunde, is veel geld nodig. De vraag was daarom: hoe kunnen we Nederlanders meer bewust maken van de impact van een nierziekte en hen bewegen tot een bijdrage?

aanpak

Het onzichtbare zichtbaar maken. Onderscheiden en ráken. Recht doen aan het doorzettingsvermogen van kinderen met een nierziekte. En werken met échte patiënten: Tijn, Bram, Ruben, Emma en Faya. Dat waren belangrijke ingrediënten voor de strategie en een creatief concept voor een de online campagne en een televisiecommercial die in januari 2021 zijn gelanceerd.

creatie

Het doorzettingsvermogen van jonge nierpatiënten heeft veel indruk op ons gemaakt. Omdat zij er ondanks hun ziekte alles aan doen om toch gewoon mee te doen. Te léven. Jonge Helden noemen we ze daarom. Onder dit label hebben we voor de tell-laag in fotografie en video gebruik gemaakt van de fotografische double-exposure-techniek. Daarmee maken we de twee kanten zichtbaar van kinderen die eigenlijk gewoonweg te moe zijn om lekker te springen en te spelen, maar zich toch niet laten kennen.

De sell-laag in de campagne – gericht op engagement en conversie – bevat de verhalen van de Jonge Helden en hun ouders die hebben meegewerkt aan de commercial. Hun ervaringen staan op de site en zijn te zien in intieme video-portretten, gewoon geschoten bij hen thuis.

resultaat

Meer informatie is te vinden op de campagne-pagina van de Nierstichting. De eerste cijfers van campagneresultaten verwachten we in februari.

in de pers

Marketingfacts, Adformatie, AD, Fonk, BN/De Stem, Gezondheidsnet, Telegraaf, PZC en Meer over medisch schreven er al over.

Partners

TV-commercial

Léon Hendrickx, regisseur

Rick Franssen, uitvoerend producent - The Outpost

Bastiaan Mast, producer on set - The Outpost

Sjam Sjamsoedin, muziek

Fedja van Huêt, voice-over - Henneman Agency

Video-content

Katinka Baehr, regie, camera, montage

Fotografie

Léon Hendrickx

projectmanagement

Jikke Weidema

nierstichting

De Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven. Met meer vrijheid en energie om gewoon mens te kunnen zijn. Door het vergroten van het aantal donoren. Door patiënten bij te staan en te ondersteunen bij het omgaan met hun ziekte. En door vol in te zetten op preventie. De Nierstichting investeert bovendien in baanbrekend stamcelonderzoek met als doel om een nierziekte op termijn te kunnen genezen.

Fondswerving

Strategie positionering

Concept

Fotografie

Grafisch ontwerp

Campagne (online en offline)

Televisiecommercial

Tekst

Reportage video

deel deze pagina