De afdeling Werk, Participatie en Inkomen helpt inwoners die zonder werk zitten of die onvoldoende geld hebben om rond te komen. Ze biedt deze groep bijvoorbeeld specifieke voorzieningen en helpt met uitkeringen, schuldhulpverlening en het zoeken naar geschikt werk.
Bedenk een campagnestrategie en een creatief concept om de collectieve zorgverzekering van de gemeente Amsterdam en Zilveren Kruis onder de aandacht te brengen van ZZP’ers die daarvoor in aanmerking komen.
Startende ondernemers, ervaren kunstenaars, alleenstaande ouders… De doelgroep voor deze campagne is divers. Om identificatie mogelijk te maken, hebben we rolmodellen laten zien: echte mensen, stijlvol en krachtig geportretteerd, in zwart-wit en met een heldere boodschap. Ze tonen hoe ze slim profiteren van een aantrekkelijk aanbod.
We castten de modellen, organiseerden een fotoshoot, maakten een online segmentatiestrategie en ontwierpen de social media-advertenties en abri’s in de stad.
Het aantal ZZP’ers dat een aanvraag heeft gedaan voor een zorgverzekering is met 227% gestegen ten opzichte van het jaar ervoor.
De afdeling Werk, Participatie en Inkomen helpt inwoners die zonder werk zitten of die onvoldoende geld hebben om rond te komen. Ze biedt deze groep bijvoorbeeld specifieke voorzieningen en helpt met uitkeringen, schuldhulpverlening en het zoeken naar geschikt werk.