AZL verzorgt de pensioenadministratie, de bestuursadvisering en het actuarieel- en communicatieadvies voor tientallen pensioenfondsen met duizenden aangesloten werkgevers en meer dan een miljoen deelnemers.
Nederland zit in een onomkeerbare trend van steeds minder, maar grotere pensioenfondsen. Tegelijk komt het nieuwe pensioenstelsel er uiteindelijk heus aan. AZL – pensioenuitvoerder van ongeveer vijftig verschillende pensioenregelingen – vond het tijd om eens goed in de spiegel te kijken. Hoe kan AZL zich komende jaren duidelijker profileren als de partij waar geen fonds in de toekomst omheen kan?
We gingen met het communicatieteam en het AZL-bestuur op zoek naar een business- en merk-positionering die aansluit bij de organisatiestrategie en het intensieve business development traject dat AZL doorliep. Het verhaal hebben we samengevat in een duidelijk statement: de toekomst voor elkaar. De gelaagde pay-off vertelt dat AZL een toekomst mogelijk maakt voor miljoenen individuele deelnemers, met behulp van het collectief. En ook nog eens op een manier die goed resultaat oplevert.
We ontwikkelden een nieuwe brand identity met heldere kleuren die tegelijk warmte en kracht uitstralen. Een vriendelijk font, een vignet met vlakken die naar behoefte meebewegen met de communicatievraag of het middel waarop het wordt toegepast. Even adaptief als AZL zelf.
Logo, huisstijl, stationery, fotografie- en videorichtlijnen, grid voor relatiemagazines, nieuwsbrieven, iconen, graphics en whitepapers (inhoudelijk advies, tekst en redactie).
AZL verzorgt de pensioenadministratie, de bestuursadvisering en het actuarieel- en communicatieadvies voor tientallen pensioenfondsen met duizenden aangesloten werkgevers en meer dan een miljoen deelnemers.